یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ مشاور عالی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها قریب 9 سال است در کشور عراق فعال شده و الحمدلله سال به سال پیشرفت های خوبی داشته است، گفت: موکب عمود 1080 یک شهرک خدماتی همه جانبه است و تمام خدمات مختلف در آن پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد در گفتگو با رادیو قم با اشاره به اقدامات حرم مطهر بانوی کرامت در خصوص برپایی موکب ۱۰۸۰ در مسیر نجف به کربلا و همچنین توسعه زیرساخت‌های حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با توجه به افزایش نذورات بانیان هر ساله توسعه‌های بیشتری در صحن‌ها و رواق‌ها ایجاد می‌کند.

مشاور عالی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: درصحن های مختلف فضاهای بیشتری ایجاد شده و هم اکنون در صحن حضرت جواد الائمه(ع) با توجه به حضور انبوه زائران خارجی و ایرانی محل‌های مختلف از اسکان و پذیرایی پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی نژاد تأکید کرد: حرم مطهر بانوی کرامت با ایجاد موکب‌های متعددی در اطراف حرم مطهر آماده پذیرایی از زائران است و تمام این موکب‌ها مکمل همدیگر هستند و به تدریج این موکب‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و در بحث اسکان هم فضاهای مختلفی در آستان پیش بینی شده است.

وی افزود: تلاش می‌شود حداکثر خدمات از نظر اسکان و پذیرایی انجام شود تا زائران احساس کمبود نداشته باشند و بتوانند با آرامش خاطر به مسیر خود به طرف مرزهای عراق ادامه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه این فرهنگ موکب داری دارای یک وجهه تاریخی است و در طول تاریخ دارای فراز و نشیب بوده است، یادآور شد:بعد از سقوط صدام این فرهنگ مجدداً رنگ و بوی خاصی گرفت و الحمدلله خود عراق و دیگر کشورها و همچنین آستان‌ها و اعتاب مقدسه اقدام به برپایی موکب کرده اند.

وی افزود: موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها قریب ۹ سال است در کشور عراق فعال شده و الحمدلله سال به سال پیشرفت های خوبی داشته است .

حسینی نژاد با تأکید بر اینکه در موکب عمود ۱۰۸۰، علاوه بر اسکان و تغذیه، مباحث فرهنگی نیز مورد توجه قرار دارد، افزود: تجهیز موکب در طول سال انجام می‌شود و امسال قریب ۵ ماه مشغول آماده سازی و تجهیز بوده اند؛ لذا تعمیرات و نوسازی انجام شده و ساختمان‌های دائمی با قریب ۳ هزار متر مربع سالن مجهز ساخته شده است.

وی تأکید کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی، تأمین سرمایش در فصل گرما و زیرساخت های دیگر آماده شده است و از آنجایی که این موکب تقریباً در انتهای مسیر پیاده‌روی واقع شده است به همین خاطر باید تجهیزات کاملی را پیش بینی نمود.

مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دامنه خدمت رسانی در موکب گسترده است و بخش‌های مختلف را دارا می‌شود و شامل تمام گروه‌های سنی است و حتی اتاق مخصوص کودک نیز وجود دارد.

وی افزود: در بخش فرهنگی نیز، مراسمات، محافل قرآنی، پاسخگویی به احکام شرعی، پاسخ به شبهات، اقامه نماز جماعت در سه وقت، رواق کودک و نوجوان، مجالس سخنرانی و مداحی و عزاداری آیینی، نجوای سحرگاهی، محافل شعرخوانی و محافل تربیتی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی نژاد تأکید کرد: در بخش خدمات رسانی نیز، از اذان صبح تا اذان مغرب با پذیرایی سه وعده و میان وعده از زائران پذیرایی می شود.

وی با اشاره به وجود تلفن ثابت، اینترنت، راهنمایی زائرین، امور گمشدگان و خدمات درمانی و بهداشتی در موکب عمود ۱۰۸۰ اظهار داشت: این موکب یک شهرک خدماتی همه جانبه است که همه بخش‌های پزشکی و غیره پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی نژاد یادآور شد: تعمیرات کیف و کفش، تعمیرات البسه، تعمیرات ویلچر، تعمیرات کالسکه ، خیاطی، تعمیرات عینک و موبایل از نظر سخت افزای و نرم افزاری از دیگر خدمات مختلف در این موکب است و تمام این اقدامات مردمی است و فقط مدیریت موکب بر عهده آستان مقدس بانوی کرامت است و تمام خدمات در دو بخش ویژه خواهران و برادران بوده و از ۲۴ مرداد ماه این خدمات در موکب ۱۰۸۰ آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نیز خدام مسلط به زبان‌های خارجی وجود دارند و زائران خارجی می‌توانند با مراجعه به امور بین الملل مشکلات خود را مرتفع نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha